Monday, June 3, 2013

ROSKEEN KITCHEN : NASI ARAB

Balik Terengganu baru2 ni aku singgah ke Restoren bapa kawan aku. Lokasi dekat kerteh, bersebelahan Bank Rakyat Kerteh. Tepi jalan nak balik KL jer, memang senang nampak. Alamat yang aku jumpa dari Encik Google:
Restoran Roskeen Kitchen
3 Kampung Baharu
24300 Kerteh Terengganu
Malaysia

Tapi tak susah pun nak cari, jumpa Bank Rakyat Kerteh, maka jumpa lah Restoren Roskeen Kitchen ni. Sebab dia bersebelahan. Kami sampai waktu lunch, so menu yang ada time tu is Nasi Arab. Kalau western, petang baru ada. Disebabkan aku tak de plan pun nak menulis tentang nya dalam blog, so aku tak ambik sangat details yang lain seperti, apa menu2 lain yang ada? Menu western pukul berapa ada? Pukul berapa bukak? Tutup? Yang aku ingat perut aku sgt lapar, so aku order Nasi Arab Kambing dan ia sangat sedap, especially bila daging kambing itu ada lemak2… sangat yummy gitu. Ni gambarnya…
Nasi Arab nya tidak purely Arab, ada sambal lagi. Rasanya nasi Arab ni telah dikacukkan dengan kemelayuan. Bagi aku yang tak berapa gemar rempah2 yang kuat yang ada pada Nasi Arab di sesetengah restoren Arab. Maka aku suka la Nasi Arab Roskeen Kitchen, Kerteh, Terengganu. Harus menjadi tempat persinggahan wajib kalau aku balik Terengganu.

No comments: